Support > Hjälpcentral > E-post > Felsökning, e-post > Vanliga felmeddelanden och felkoder gällande e-post


Vanliga felmeddelanden och felkoder gällande e-post




Nedan är en lista av felmeddelande samt lösning:


FELKODER
  • 550 – Man har inte autentiserat sig. Det måste man då vår utgående mailserver kräver autentisering (användarnamn och lösenord) och port 2500.
  • 554 - Mail till vår mailserver stoppas av två anledningar: IP-adressen mailet kommer ifrån är svartlistad eller mailserver mailet kommer ifrån saknar reverse DNS. Lösning här är att avsändaren får fixa så att ip-adressen inte är svartlistad / kontakta sin leverantör att ordna reverseDNS som är en standard sedan 90-talet.
FELMEDDELANDEN

**
Ett problem med SMTP-kommunikationen med mottagarens e-postserver har uppstått. Kontakta systemadministratören.

<mail.titeldata.se #5.5.0 smtp;554 Sending address not accepted due to spam filter>

Lösning: Den mailserver som skickat mailet har inte reverce DNS aktiverat vilket den ska ha enligt standard (RFC 1912). För mer information om detta besök http://private.dnsstuff.com/pages/rfc1912.htm). Vi kan se felmeddelande om vi vet e-postadress samt datum i vår mailserver. För en ”second opinion” kolla ev ip-adress via www.dnsstuff.com och Reverse DNS lookup. Svaret ska vara enligt följande för att reverseDNS saknas: "Answer:  No PTR records exist for xxx.xxx.xxx.xxx. [Neg TTL=3600 seconds]"


**

Lösning:

**

Lösning:

**

Lösning:



Hjälpte svaret dig?

Lägg till i favoriter Lägg till i favoriter    Skriv ut denna artikeln Skriv ut denna artikeln

Läs även
Utrymme för e-post (Visningar: 440)
Leveranstid av e-post (Visningar: 478)

Språk: